29 maart 2021 Onderhoud wijziging

Ik heb besloten om mijn website en webshop onderhoudspakketten aan te passen. Natuurlijk is dit met een goede reden en dat zal ik in dit bericht uitleggen.

Wat veranderd er?

Bestaande klanten

Dit zijn de klanten die mij vanaf het begin hebben bijgestaan en natuurlijk doe ik dit ook terug. Daarom upgrade ik hun onderhoudspakketten gratis naar een plus pakket zonder extra kosten. Pas wanneer ze hun onderhoudscontract wijzigen verbreekt deze korting. Het plus pakket beschikt ook over wat extra opties wat mijn bestaande klanten er dus bij krijgen.

Nieuwe klanten

Deze klanten hebben nu de keuze om te kiezen welk onderhoudscontract ze willen afsluiten. Mochten ze nou echt merken dat ze veel mijn hulp nodig hebben dan kunnen ze alsnog hun pakket upgraden naar een plus pakket voor die extra “goedkopere” aanpassingen. Of anders is het simpelweg uurtje factuurtje voor de verricht aanpassingen.

Wat is het doel?

Het doel is eigenlijk heel simpel. Door het invoeren van dit pakket kun jij jaar in jaar uit dezelfde kwaliteit en support van mij verwachten.

Waar is het basis pakket nu voor?

Wil jij je website zelf aanpassen maar wil je niet je onderhoud zelf uitvoeren? Dat kan! Daar is dus nu het basis pakket voor. Nu kan je dus zelf kiezen of je echt mijn support nodig hebt of niet. 

De reden

Ik heb momenteel een vrij uitgebreide database van klanten en ik begin nu te merken dat ik mijn onderhoudspakketten met aanpassingen niet kan volhouden. Ik merkte ook dat niet iedereen optimaal gebruik maakte van hun aanpassingen en sommige juist volledig. Dit verschil was dus enorm. Vandaar dat ik even puntsgewijs tot mijn besluit ben gekomen.

Tijd

Tijd speelt een enorme rol in dit besluit. Het basis pakket beschikt over één gratis uur aanpassingen en de andere pakketten juist steeds meer. Nu is het dus zo dat dat uurtje er gratis bij zat om het onderhoudspakket aantrekkelijker te maken voor mijn klanten, zo kon ik heel goedkoop veel bij hen uit handen trekken. Nu Justiin steeds groter wordt merk ik dat deze uurtjes toch al snel oplopen en als dit zo doorgaat kan ik het niet veroorloven om alles op tijd aan te leveren. Dus om wachtrijen te voorkomen heb ik besloten mijn pakketten om te gooien.

Kwaliteit

Om mijn kwaliteit te blijven behouden heb ik natuurlijk mijn tijd nodig. En ik verkies kwaliteit nog steeds boven kwantiteit. De websites die ik ontwikkel wil ik trots op kunnen zijn en het zou zonde zijn als ik juist door de tijd mijn kwaliteit niet kan nakomen. Om dit te behouden is het een slim besluit om het onderhoudspakket aan te passen.

Afspraken

Afspraken zijn er om na te komen, en des te meer klanten ik krijg en des de meer werk erbij komt. Deze afspraken worden toch een stuk lastiger als ik iedereen dat gratis uurtje support blijf weggeven.

Onderhoud

Bakje koffie doen? Afspraak maken

Wil je gewoon even praten over hoe ik te werk ga of heb jij een geweldig idee waar je mijn hulp bij nodig hebt? Een bakje koffie kan nooit kwaad.

Ontmoeten